Σελίδες

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Η βασιλόπιτα της νονάς ...





Πάει ο παλιός ο χρόνος... και έρχεται το 2014      
           με μία βασιλόπιτα ... μούρλια  
μόλις βγήκαν από το φούρνο, με το ζόρι κράτησα τα παιδιά για την ώρα να μην ορμήξουν 


Η βασιλόπιτα της νονάς είναι συνταγή όντως από τη νονά μου καλή της ώρα ,
στη μητέρα μου και εκείνη με τη σειρά της σε εμένα και την αδελφή μου
και ευχόμαστε όταν τα δικά μας παιδιά παντρευτούν μία από τις συνταγές που θα δώσουμε να είναι και αυτή . 


Πάμε απευθείας στη συνταγή για όσους θέλουν να προλάβουν να τη φτιάξουν 

Αυτό που σας γράφω είναι η μισή δόση αυτή που έκανα και εγώ 
βγαίνει μία μεγάλη βασιλόπιτα και 4 μεσαίου μεγέθους,
τη μεγάλη θα κρατήσουμε εμείς και τις άλλες θα δώσουμε μία στα πεθερικά μου,
μία στη μητέρα μου, μία στην αδελφή μου και μία στον πατέρα μου,
οικογενειακά, πέρσι που είχα κάνει την ολόκληρη δόση κερνούσα και πήγαινα.
  
Τα υλικά που θα χρειαστούμε 

1 1/2 Kg  αλεύρι για όλες της χρήσεις ή για τσουρέκι 
2 ποτήρια ζάχαρη
1 ποτήρι νερό 
1 ποτήρι βούτυρο 
10 αυγά 
125 gr. νωπή μαγιά 
αρωματικά που εγώ χρησιμοποιώ 
μαστίχα Χίου, κακουλέ και μαχλέπι αλεσμένα στο multi με λίγη ζάχαρη που έχω πάρει από τα 2 ποτήρια



Σε ένα μπολ ρίχνω το  νερό χλιαρό  και διαλύω τη μαγιά με 200 gr από το αλεύρι 
να γίνει προζύμι και να φουσκώσει περίπου μισή ώρα
εν τω μεταξύ χτυπώ σε ένα άλλο μεγάλο μπολ τα αυγά με τη ζάχαρη να αφρατέψουν, ρίχνω 300 gr  αλεύρι ακόμα, τα αρωματικά και το φουσκωμένο προζύμι.

Τα ανακατεύω καλά με το χέρι και προσθέτω το υπόλοιπο αλεύρι  στο τέλος τα χέρια σας θα κολλάνε με τη ζύμη τότε ρίχνουμε το βούτυρο λιωμένο και ζεστό μέσα στη ζύμη μας 
το ένα ποτήρι είναι 250 gr  ζυμώνουμε πολύ καλά μέχρι τα χέρια μας να είναι καθαρά 
δηλαδή δεν θα υπάρχει ίχνος ζύμης πάνω τους
την αφήνω τη ζύμη να φουσκώσει περίπου 2 ώρες περίπου χρειάζεται σε ζεστό χώρο 
μπορείτε για πιο γρήγορα να ανοίξετε το φούρνο σας στους 50 βαθμούς Κελσίου  και όταν φτάσει σε αυτή τη θερμοκρασία  το σβήνετε και βάζετε μέσα το μπολ με τη ζύμη  μέχρι να φουσκώσει όπως βλέπετε στη παραπάνω φωτογραφία 

τις φωτογραφίες της εκτέλεσης αυτή τη φορά δεν τις έβγαλα γιατί είχα βγάλει πριν κάποιους μήνες πολλές,  το θέμα τώρα που τις έψαχνα είναι ότι όταν έριξε ο πασάς τον υπολογιστή χάθηκαν όλες 



οπότε μέχρι να έχει το πρώτο φούσκωμα η ζύμη βάζουμε λαδόκολλα στα ταψάκια μας για πιο ευκολία και όταν έχει φουσκώσει όπως βλέπετε παραπάνω , παίρνετε κομμάτια ζύμης τα πλάθετε 
μπάλες και τα τοποθετείτε  στα ταψάκια και περιμένετε πάλι μέχρι να φουσκώσουν άλλες 2 ώρες περίπου ή μπορείτε  να τα βάλετε στο φούρνο και πάλι .




όταν είναι έτοιμες οι φουσκωμένες πλέον μπάλες σπάμε ένα αυγό σε ένα μπολάκι 
φτιάχνουμε και ένα χυλό σφικτό από αλεύρι και νερό για τα γράμματα. 
Περνάμε πρώτα τα νούμερα και μετά τις αυγουλώνουμε γιατί θα γλιστράνε πάνω στη ζύμη 



γράφουμε το 2014 και τις ευχές μας και  ρίχνουμε στην άκρια και γύρω -γύρω αμυγδαλάκι φιλέ 
ετοιμάζουμε και τα φλουριά και εάν έχετε και παιδιά χρησιμοποιήστε όσα και ο αριθμός των παιδιών για να μη στεναχωρηθούν 





Τα ψήνουμε σε αερόθερμο προθερμασμένο  στους 185 βαθμούς Κελσίου για 20 ΄περίπου 

αφήνουμε να κρυώσουν  και μετά βάζουμε τη ζελατίνα και τα στολίδια 

 




 Έτσι γλυκά όσο και αυτή εδώ η Βασιλόπιτα 
σας εύχομαι να έρθει το Νέο Έτος  
με πάρα πολύ ΥΓΕΊΑ ΚΑΙ  ΧΑΡΆ
ΕΥΤΥΧΊΑ  ΣΕ ΌΛΟ ΤΟ ΚΌΣΜΟ

Οι επιθυμίες σας ευχές όλης της οικογενείας μου 
για τον καθένα ξεχωριστά και ειδικά 

Χρόνια Πολλά και καλά
ευχές απλές για κάποιους αλλά αυτή είναι πραγματικότητα  
τα πιο απλά είναι και τα πιο σημαντικά ...


2 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά Αρχοντία μου!Το τσουρέκι δείχνει εξαιρετικό και θα δοκιμάσω να το φτιάξω κάποια στιγμή!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανέμορφες! Τσουρέκι δεν τολμώ να φτιάξω αλλά έτσι όπως το παρουσιαζεις μοιάζει τέλειο και εύκολο!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή